feliciaemiliasmamma

Alla inlägg under oktober 2012

Av Dénice - 25 oktober 2012 13:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Dénice - 24 oktober 2012 19:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Dénice - 16 oktober 2012 19:02

Jag är så trött, helt ärligt utmattad totalt nu!! Så jag måste fråga när är de okej att ge upp? När är de okej att totalt snart skita i allt som arbetsförmedlingen tvingar en till att göra om och om och om igen?? Idag var jag på ett informationsmöte igen. De är fjärde gången jag är på detta!! Vad är meningen med det? De sa exakt samma sak denna gången som de andra 3 gångerna!! Och vad är meningen med det? Hur hjälper det mig till att få ett jobb? Samtidigt som min jobbcoch ville att jag skulle stressa till ett möte med dem strax innan jag skulle till arbetsförmedlingen som had e Inneburit att jag hade behövt stressa dit sen. Men tyvärr så hann jag inte med båda och arbetsförmedlingen var viktigare så jag fick ta mig dit!

Att vara arbetslös suger verkligen. Jag är så trött på att de inte händer något, är så trött på att man inte får någon respons när man säker jobb, trött på att gå på samma möte 20 gånger. Fick reda på att jag har rätt till nystartsjobb som innebär att de hjälper till att betala en del av min lön i 1 år men vad hjälper de när man inte får något jobb?

Jag är så trött och mår skit över detta och känner att jag är inte långt ifrån att ge upp! Varför fortsätta kämpa när inget sker? Varför gå på arbetsförmedlingen när de egentligen inte hjälper en? Deras svar på allt är praktikplatser och jag vill inte gå och jobba heltid och bli utnyttjad för knappt några pengar alls i månaden. De är ju knappast så att man ens har råd att betala en hyra med de pengarna man får därifrån!! Fuck it!! Jag är så trött........

Av Dénice - 5 oktober 2012 07:46

Och vad är de då som sker? Jo fest men underbara vänner! De ska bli skit kul :-P. Var ju ett tag sedan man festade och nu har man ju en bra ursäkt haha. Jag blir ju 25 år nästa fredag haha. Larsson säger att då blir man ju kärring så man får väl passa på innan haha!! Nä men jag har verkligen sett fram emot detta och jag hoppas verkligen inte att folk börja bråka eller något annat trams! Tror att vi blir 16 st imorgon och om där är 1 person ni inte tycker om! Prata inte men den och umgås med de andra istället för jag pallar inte med en massa trams!!! Jag gör detta endast för att ha kul, inget annat. En chans att umgås med underbara vänner.

Nä nu kommer min buss strax. Ha en underbar dag!! Pussar till er <3

Av Dénice - 4 oktober 2012 07:33

Jobbiga dagar har de varit. Min pappa ligger på sjukhuset igen. Först trodde vi att de var värre, att de var något fel med hans hjärta och jag tackar gudarna att så var det inte. Åh jag är så enormt lättad! Innan man fick höra något så trodde jag helt seriöst att jag skulle bli knäpp! Usch den känslan vill jag ALDRIG vara med om igen. Men de är hans rygg som har gjort allt detta och även blivit värre. Så nu ska de göra en nervblockad och jag ber till allt att detta ska hjälpa så att han kan få börja komma tillbaka till sitt vanliga liv och börja jobba och allt sånt!

Så där är en stor och jobbig sten som har lyfts från mitt hjärta! Där finns ett par till men de jobbar jag på! En dag så....

Nä nu är jag strax på jobb. Ha en underbar dag.

Ovido - Quiz & Flashcards