feliciaemiliasmamma

Alla inlägg under april 2011

Av Dénice - 28 april 2011 10:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Dénice - 28 april 2011 10:23

Hela denna veckan har varit lugn! Mest varit ute och sen har ju Felicia varit på dagis! De mårlar ju om vårt sovrum här hemma och jag är kanske lite små löjlig men jag vill inte lämna lägenheten när de är här! Jag tror säkert de inte hade gjort något men jag är nojjig haha! Men de gör inte så mycket! Lillan somnade precis och Flisan är på dagis så de är helt okej!


Igår kom vi bort ifrån Almgården lite! Vi följde med Lilly och promenerade bort till hennes mamma! Skönt som fan att komma ut och gå lite. Felicia var enormt duktig och gick hela vägen dit och hela vägen hem! Visst de var lite gnäll men hon var super duktig! Är så stolt över henne att hon orkade gå så långt! Hon är ju ändå bara 4 år! Vi satt där en stund och pratade med hennes syster, drack lite kaffe och hundarna fick busa! Deras hund är en av de ballaste hundarna jag har träffat haha! Han hoppar upp på bordet och snor papper ifrån kakorna haha! Coola hund!


Var hemma vid 7 tiden så de var lite sent men de blev middag och sedan sängen för barnen! De var helt slut när vi kom hem så de åt inte speciellt! Men de är ju inte så alltid som tur är! Och imorgon är vi ju lediga så vi kan sova lite längre!


Igår hörde hjärtat glassbilen! Och började med att han ville ha glass så jag och Lilly fick stressa ner som fan haha! Men vi hann till glassbilen och de blev lite blandat! Alltid gott med glass och man sparar ju en del pengar på det ;)!


Måste rekomendera Algensbilar strut! Den var skit god! haha!


Haha nej nu ska jag ta en cigg och en kopp kaffe på balkongen och bara ta de lugnt medans lillan sover :)

Av Dénice - 26 april 2011 10:47

Idag kom äntligen målarna som ska göra om vårt sovrum   . Så jävla skönt eftersom de ser för jävligt ut. Och tydligen är de inte så länge sen de gjorde om de förra gången för där var bara ett lager tapet! Men skit i de! Nu kommer de bli fint i alla fall, när man väl har valt färg också haha!


Kom inte i säng försen sent igår! Smarta vi hade glömt bort att gubben skulle iväg och lite annat så vi började inte tömma sovrummet försen klockan var närmre 22 och innan man sen var klar så var ju klockan nästan 24. Drygt som fan att gå upp imorse men Felicia skulle till dagis så de var bara till att gå upp haha!


Idag vet jag inte riktigt vad som sker! Blir nog bara en lugn dag eftersom de är här och Felicia är på dagis! Lilly skulle väl komma på kaffe efter hon hade varit på AF.


Nej nu pallar jag inte skriva mer just nu! Mysa med lillan som håller på att somna!

Av Dénice - 24 april 2011 22:12

Har inte blivit någon uppdatering nu! Har knappt varit inomhus eller hemma dessa dagarna! Jo de blev en kort från mobilen när jag var på jävligt dåligt humör! Vad de handlade/handlar om tänker jag inte gå in på. Lite för privat för att skriva på en blogg! Vissa saker håller jag för mig själv  


Men en liten uppdatering för man ju göra idag tycker jag ju! Har man ju lite att göra under alla reklamer på tv. De är ju helt sjukt att de kan klämma in så många reklamer på kort tid!


Långfredagen:

Hade en lugn morgon! Lilly ringde! Flabbade lite och sen slutade det med att Lilly tog med sig Felicia till en lekplats. Felicia fick själv välja och blev jätteglad! Så jag fick lite lättare att städa! Emilia somnade också så de gick väldigt lätt att städa    Och de är skönt när de väl händer haha! Sen blev de en promenad till coop för att handla till kvällens grillning och lite annat som man alltid behöver!


Kvällen var skit trevlig! De var min älskade familj, Pernilla med sin familj, Nettan med sin familj, Belinda med sonen och en vän och Lilly och jimmy. Vi hade skit kul! God mat, trevligt sällskap och en massa roligt haha! De är verkligen en perfekt kväll! Sen följde Jimmy och Lilly med hem och vi satt och spelade uno en stund! Spelade inte färdigt haha för vi blev för trötta! Men de tar vi en annan kväll!


Påskafton:

Började med en lugn morgon med lite bus, dusch och bad! För denna dagen bjöd på middag hos farmor och farfar i Ystad. Vi blev lite sena tyvärr! Var tvungen att sticka till Eko för att handla sandaler till Emilia! De hon hade som hon bara har använt 2 gånger skavde emot hennes ben så de blev sår så de kan hon absolut inte ha! Så vi stack dit och de blev vars ett par skor till barnen! De blev glada! Sen hittade jag en liten blomma till farmor   . Fast hon blir sur på mig så vill jag ge henne något litet eftersom de bjuder alltid på mat när vi kommer! Så de blev familjen och Anders och Linda som åkte dit idag!


En riktig påskmiddag med kalkon! och de var underbart gott! Sen gick farfar ner och gungade med Felicia och de slutade med att vi alla satt på gården så vi valde att fika där nere i solen istället och de var jättemysigt! Massa prat och mys i solen! Alltid lika trevligt! Bokade inte in en träff denna gången! De har fullt upp framöver så vi skulle höras av och boka in en tid istället när de såg att de hade en dag ledig!


Sen på kvällen så spelade vi monopol med Anders, Linda, Lilly och Jimmy! Jimmy var dryg som fan så man tappade lusten lite grann, men de gick bra ändå! Kom inte sist i alla fall! Och de är de viktigaste haha! Men trevligt var de!


Påskdagen:

Idag tog vi de ganska lugnt igen på morgonen haha! Stadigvarande här hemma   . Sen kom Lilly och kort därefter så kom Stoffe! Vi bestämde oss för att åka till en temalekplats och denna gången blev de den vid stadsteatern! Och de är helt okej! Har varit där en gång innan! Vi ska ju försöka kolla in de flesta av de är vår tanke! Nu har vi varit på sagolekplatsen (statsbiblioteket), spindellekan (pilsammsparken) och Bondgårdslekan (Videdal). Vi har en del kvar haha för där finns 20 stycken tror jag de är i malmö!


Sen blev de grillning när vi kom hem tillsammans med Lilly och Jimmy! Alltid lika trevligt! En lugn kväll och barnen har fått leka av sig! Träffade Erika med man och barn! Även Nettan, Danne och Linn en lite stund precis innan vi skulle hem!


En hemsk sak hände här idag! De hittade en avliden människa vid dammen här på baksidan! Någonstans läste jag att de var en 24 årig kvinna! Fy fan va hemskt! Där var skit många poliser, ambulanser och brandbilar! Man blir ju lite nojjig!


Så vad har morgondagen att erbjuda? Ja de blir tvättning i alla fall! Sen måste man ju som alltid gå ut om de är fint väder! Gubben ska iväg en runda och sen ska vi tömma vårt sovrum som de äntligen ska fixa till på tisdag! Så de blir nog bra!


Nej nu ska jag kramas med gubben och sedan sova! Sov gott med er   


 

Ni är mitt allt och jag älskar er mer än något annat!


Av Dénice - 21 april 2011 23:06

Ja och ännu fler svordomar där efter. Har haft en riktigt bajs dag. Är fortfarande så jävla lack så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Jag kokar inombords något otroligt mycket. Tänker inte skriva vad de handlar om eller något sånt utan bara att jag är så lack så jag vet inte vart jag ska ta vägen! God natt!

Av Dénice - 21 april 2011 11:22

Och dagen började med solsken :) Gubben försovde sig så de var bara upp och klä på barnen och sen ut med Shaggy :) Men de var riktigt skönt väder när vi gick ut :)


Nu sitter jag och pratar med Lilly medans barnen sover middag :) Soft i soffan :)


Senare idag bär de av till mamam för att fira hennes inneboendes födelsedag :) Så idag blir de grillar. Najs som fan! grillat tackar man ju aldrig nej till! Så man får se vad du bjuder på idag! Så de kommer om en stund och ska hämta Shaggy så jag slipper ta bussen med honom för att han blir helt stollig av alla människor och är där då andra hundar så ballar han ut haha!


Haha nej nu ska jag vara social! Får se om de kanske kommer en blogg senare idag! Ha en underbar dag i detta underbara vädert vi har fått :)

Av Dénice - 20 april 2011 21:51

Nu kommer mitt hjärta äntligen hem igen! Kommer om ca 10 min så istället för att krypa ner i soffan blir de till att pussas med gubben haha :) Livet är underbart   -


Fokusera på nuet, imorgon är en annan dag   


Sov gott min vänner   Imorgon kommer ytterligare en underbar dag i solen   

Av Dénice - 20 april 2011 21:39

Är helt slut i huvudet och kroppen idag så jag kommer inte på ens rubrik! Men ibland så är de ju så!


Vi har haft två underbara dagar i solen! De är så skönt att komma ut och bara njuta av de fina vädert med kaffe och en massa människor att prata med! Nu är äntligen våren här och de är najs :)


Igår övergav gubben mig för chefen haha! De skulle iväg och kolla på något golv eller vad de var :) Haha förstod inte ritkigt vad de skulle göra! De tycker de är kul och de tillhör ju jobbet så de är ju klart att han ska åka fast man gnäller haha! Men de har man ju rätt till att göra ibland :) De är ju vår plikt haha ;)


Så nu sitter man här och är skit trött! väntar på att mannen ska komma hem osv. Måste hålla mig vaken så att jag kan gå ut med Shaggy innan vi lägger oss! Han har varit hemma själv idag också och var superduktig :)


Nej nu blir de snart BB och jag ska krypa ner i soffan!!!


DET BÄSTA PÅ LÄNGE. DE SKA ÄNTLIGEN FIXA VÅRT SOVRUM! DE VAR FAN PÅ TIDEN! FATTAR INTE ATT ALLT SKA TA SÅN TID HÄR MEN NU ÄR DE ÄNTLIGEN PÅ GÅNG! TISDAG KLOCKAN 10 :) LÄNGTAR FÖR DE SER FÖR JÄVLIGT UT HAHA

Ovido - Quiz & Flashcards