feliciaemiliasmamma

Alla inlägg under augusti 2010

Av Dénice - 30 augusti 2010 22:52

De sista dagarna så har vi tillbringat mycket tid med våra familjer och de känns helt underbart att man får chansen till att göra det Vi har även hunnit med att träffa en hel del vänner och då kan ju inte livet bli bättre! Älskar att ha människor omkring mig.


Förra veckan kom jag fram till att malmöfestivalen är fan årets flopp. De är ju fan ingen festival längre. De har ju nästan tagit bort allt som är roligt och de suger tycker jag. Men istället så valde vi att åka till Palmefestivalen som de nu heter istället för mikaeli marknad. Och där hade vi en super rolig och jättetrevlig dag med många människor. Och de är ju bara underbart. Töserna fick de bästa tröjorna med texten "PAPPA BETALAR" Haha mamma köpte de. Passade bra haha :)

Insåg idag när jag träffade dig om hur mycket jag saknar dig! Du är den jag kunde vända mig till! Så mycket har hänt men vem ska jag vända mig till? Du var ju alltid där men nu är du borta? Miss you my friend!

Av Dénice - 25 augusti 2010 11:25

Innan jag fick mina barn var jag en människa som inte visade mina känslor speciellt. Jag grätt inte speciellt osv. Men efter jag fick mina barn så känns de som om jag kan gråta för minsta lilla.


Igår satt jag och tittade på "16 and pregnet" på MTV och de handlade om 2 16 åringar som väntade barn och de valde att adoptera bort tösen för att ge hennes chansen till ett bättre liv än vad de kände att de kunde ge henne med tanke på att de fortfarande gick i skolan, bodde hemma och inte hade något stabilt familjeliv. När tösen väl kom och de var dags att lämna bort henne var så hemskt. Båda föräldrarna grätt jättemycket och jag med. Tårarna bara sprutade på mig och de var verkligen hemskt. Visst jag förstår deras val men jag hade aldrig klarat av att göra det som de två gjorde. Jag hade aldrig kunna släppa min dotter och låta henen växa upp med någon annan än mig. Visst för en del barn så hade de mycket bättre och jag kan förstå att folk gör det men bara dessa känslorna när man ska lämna ifrån sig barnet hade jag aldrig klarat ut. Till och med min lillebror sa att han aldrig hade lämnat bort sitt barn. De blev jag ganska imponerad över.


Sen kan de hända små saker som inte betyder något eller vad som så kan jag börja gråta. För absolut inget som är värt att lägga sin tid och energi på! Men de kanske tillkommer när man blir mamma, jag vet inte. De är samma sak på morgonen nu när jag ska lämna felicia och hon inte vill stanna på dagis för hon känner sig inte trygg så håller jag på att börja gråta. De är skit jobbigt för mig eftersom de är min tös, min stora tjej. Hon ska inte vara ledsen när man lämnar henne på dagis och de har jag ju hennes förra avdelning att tacka för. Fattar inte hur man kan göra så här. De är så jävla dålig stil.


Idag blir de mycket mys med lillfisen eftersom även Jimmy började skolan idag. Känns väldigt tomt här hemma men de är bara till att vänja sig. Snart har man fullt upp med den lille ändå eftersom vi tror att hon kommer att börja krypa inom en snar framtid. Lovar att berätta när de sker :)

Nej nu ska jag koka lite kaffe och sen sätta fart med att städa lite. Inget roligt men de är ju sånt som måste göras och helt plötsligt så är de ju bara jag hemma så då är de ju jag som får göra det :)


Ha en rikigt bra dag för de tänker jag ha   


Bjuder på bilder på mina älsklingar idag :)


Min älskade lillfis som redan är 5 månader   


  

Min älskade storafis som nu snart är 3½ år   


Min och hjärtats ena låt :)   

Den första vi dansade till på HB för snart 5 år sedan   


Av Dénice - 24 augusti 2010 15:45

 Har varit två bra dagar för den stora tösen   . Hon fick ju börja direkt på junibacken igår! Blev ganska förvånad eftersom de sa till min innan Felicia gick på sommarlov att de skulle inskola henne på junibacken för att de inte skulle bli så jobbigt för henne. Men igår när jag kom och lämnade henne så sa de bara till mig att jag skulle lämna henne där och hon blev jätteledsen när jag skulle gå där ifrån. Så jag fick försöka få henne på andra tankar innan jag skulle gå hem för jag kunde inte lämna henne så. Men de gick bra till slut när hon fick något att göra. Och hela dagen hade det gått bra och inga olyckor!   *stolt mamma*


Idag var hon också lite ledsen när jag skulle gå och hon vill inte riktigt gå till den personalen som är där. För hon är inte van vid dem och känner inte dem. Även fast hon har varit där lite innan så har de inte varit tillräckligt. Så idag när jag hämtade Felicia så fick jag pratade med personalen lite och sa som det var. Att jag tyckte det var jävligt dålig stil att de skickade in henne på en annan avdelning samma dag hon kom tillbaka till dagis efter en semester på 10 veckor. Och hon höll med mig fullt ut. Hon hade pratat med dem om de och de hade inte sagt något om det. Så jävla dålig stil! Men trots allt det så hade de gått jättebra! Hon är bara ledsen en liten stund på morgonen och sen blir det bra igen och de är underbart   


Och de bästa är att de hade inte hänt några olyckor idag heller och de är så skönt att höra! Hon är så duktig. Trodde inte att de skulle gå så bra som de gjorde så nu känner man sig jättestolt   


Nej nu får man göra lite nytta kanske. Eller kanske inte har ju gjort en del idag haha   

Av Dénice - 22 augusti 2010 20:39

Känns som en riktig bajs dag idag i mitt huvud. Tankarna snurrar som vanligt och jag vet helt ärligt inte varför. Visst denna personen är eller var kanske man får säga nu min bästa vän och de gör ont men de är väl lika bra att inse fakta. Det verkar inte som om man kan göra något åt det. Jag har förslkt men de fungerade ju inte. Aldrig roligt att bli utbytt men så är de och vad kan jag göra?


Annars så har dagen gått i kärlekens tecken. En massa mys med mina underbara barn och sambo   . De är ju bara helt perfekt   ! Det är då livet känns som bäst!

Idag bjuder jag på en bild på mina vackara töser och hjärtat


  


Jag har sjukt sugen på kaffe nu och hur normalt är det haha! Men de får vänta tills imorgon   

Av Dénice - 20 augusti 2010 13:57

Efter jag hade skrivit mitt inlägg igår så kändes de mycket bättre! Insåg idag när jag pratade med en granne om att denna bloggen ska jag hålla för mig själv ett tag! Min chans till att ventilera mig eftersom allt är som det är just nu! De suger men de kommer blir bättre :)


Idag har man varit flitig och varit iväg och handlat hem lite. Sen som man är som vanligt så börjar man inte städa försen svärmor ringer och säger att jag är hos er om ca 1½ timme   Haha men nu är här städat och fint. Jag är inte en person som tycker om att städa för 5 öre haha för gubben har skämt bort mig med att han gör det   


Men lillfisen sover gott och den store surar på sitt rum för hon ville inte städa så då tog jag bort lite saker   . Hon vet om att om hon inte sädar så försvinner något på hennes rum och hon får tillbaka de när hon skärper sig.


Nej nu ska jag sätta på lite kaffe   . Och gött som fan ska de bli   

Av Dénice - 19 augusti 2010 22:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Dénice - 19 augusti 2010 20:50

Hejsan!


Jag har precis valt att skapa en ny blogg :) Tanken med detta är att jag ska kunna låsa vissa inlägg. Ibland vill jag bara skriva av mig utan att någon ska ta illa upp! Och då är de lättast att göra så här!


Vem är då jag?


Jag är en glad tjej på 22 år och verkligen älskar livet. Jag är mamma till två små töser. Den äldsta är 3 år och den lilla är 5 månader :) Livet är underbart! Jag bor tillsammans med min sambo och våra töser i en lägenhet någonstans i Malmö stad :)


Nej vet inte vad jag ska skriva just nu! Vill ni veta något så fråga :) Svarar på det mesta!


  Lots of löööve ///Nicen


(kommer länka min gammla blogg om de är någon som vill läsa)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards