feliciaemiliasmamma

Alla inlägg under maj 2011

Av Dénice - 31 maj 2011 22:21

haha nu fick man ju lite skrivglädje haha! Får tillbaka lite om att de är ganska kul att skriva blogg ändå! Sen om ingen läser vad jag skriver har ingen speciell betydelse faktiskt för jag skriver för min egen skull och ingen annans. De är ju faktiskt min blogg haha!


Men idag har de varit underbart väder. Blev ganska förvånad över var denna värmen kom ifrån. Men skönt som fan va det. Fick dra in barnen i skuggan lite då och då för de var skit varmt! Men underbart med värme! Men sen blev jag ju lite förvånad över hur vädert blev nu på kvällen efter vi hade gått hem! Haha men tur man var inne då i alla fall!


Nu hoppas vi på fint väder imorgon! Sol och värme så man kan sitta ute och grilla eftersom de är ju faktiskt röd dag på torsdag och de innebär ju att mannen är ledig. Sen blir de gentlemannadagen på jägersro travbana på torsdag och vi får se om faster och kusinerna följer med eller inte. Hoppas ju såklart att de kommer :) För de är alltid lika mysigt.


Se får vi se vad helgen har att erbjuda förutom barndop för patrik och saras lilla tös isabella :) Ut och kolla på fredag på doppresent till henne och hoppas på att man kan hitta något fint :) Nej titta på slutet av BB och sen en cigge innan sängen blir ett bra avslut på denna kvällen!


Så Erica nu är här lite du kan läsa ;) Ses imorgon! Kram kram

Av Dénice - 31 maj 2011 22:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Dénice - 31 maj 2011 22:00

Har varit väldigt mycket den sista tiden med Emilia och hennes mat. Mycket som man ska tänka på och ändra på. Så just nu är de väldigt mycket läsning när man går i affären. Men de går bra och man börjar lära sig nu vad hon får och inte får äta. Vi ska ju köra på detta fram till måndag och sen på måndag så ska jag ge henne ett glad mjölk och se hur hon reagerar. Får hon diarre igen då så vet vi ju att de är det. Och då blir de en ny tid hos läkaren och se vad som sker nu och få lite hjälp med allt.


En stor sensation är ju att mina barn sov hos sin faster i fredags. De var ju inte utan ångest men de gick bra. Saknar alltid mina barn när de inte är med mig. Men jag och mannen fick lite tid för oss själva och de behövs ju. Så vi gick till Sir Toby´s och åt en planka och drack jävligt gott kaffe haha. Första gången man beställer kaffe på en pub haha. Men de går de också. Sen var vi på bio och såg fast five och den var skit bra. Jag tyckte verkligen om denna filmen, mycket handling och många garv haha. Absolut en film värd att se.


Annars är allt som vanligt. Bus med barnen, vovven osv. livet rullar på och de är najs. Dagarna när barnen är på dagis går ut på att söka jobb som fan. Inte lätt men jag tänker ju inte att ge upp! En dag är de min tur :)


Nu blir de ett låst inlägg också :) Vissa saker vill man ju ha lite hemligt :)

Sov gott alla :)

Av Dénice - 25 maj 2011 13:42

Vi har testat helt mjölkfri kost på Emilia eftersom läkaren på vårdcentralen sa de. Och de har blivit havre och soya mjölk osv. Och de har fungerat. Igår för första gången på lite mer än 3 månader så var Emilia inte lös i magen längre. Och idag kom intyget till dagis. För de första så har de skrivit fel personnummer. Hur normalt är de? Och på pappret har de skrivit att de aka vara laktosfri kost. Men ärligt talat, varför säger man en sak och skriver en annan? Så jag ringde de igen. Och förklarade allt. Och hon fattade ju ingenting av vad jag sa till henne. Blev lack och skällde ut henne och berättade hur jävla trött jag är på detta nu. Så hon gick in och kollade i journalen och de visade sig att jag hade rätt och att läkaren får skriva ut ett nytt intyg. Tack och innan jag lade på frågade jag henne: varför får man bara hjälp av er om man skäller ut er? Men hon hade inget svar utan sa bara ha en bra dag och lade på. Ska ringa till chefen nu och berätta hur man blir bemött på det stället. Är spyfärdig på de nu!

Av Dénice - 22 maj 2011 20:34

på vårdcentralen men de var ju inte utan att jag fick skälla ut dem och hota med att ringa deras chef om jag inte fick en tid i fredags. De hjälpte för de erbjöd mig en massa tider och jag fick välja den jag ville och som passade mig!


Men de ska ju inte behövas men jag fick en tid. Och de är det som är de viktigaste. Men man undrar ju verkligen vart sjukvården är på väg om man ska behöva göra så här för att få en tid till en 1-åring. Varför ska de vara så jävla svårt? Varför gör de allt så invecklat?


Men vi fick prata med en läkare. Som var väldigt förstående. Och när han hade undersökt Emilia och kollat så att de inte var något fel på hennes mage, tarmar osv så fick vi rådet till att testa mjölkfritt i två veckor och om de blev bättre så skulle vi testa att ge henne mjölk och se om det var de som gjorde att hennes mage ballade ut.


Så jag gick och handlade i fredags och var nog ganska förvirrad måste jag medge. För jag köpte laktosfria saker. Men smidigt när hon ska ha mjölkfria saker. Så de har vi fått införskaffa idag. Där var en del saker att välja på i alla fall. Men av ren nojja nu så gick jag och läste på en massa saker som vi äter här hemma och där är sjukt mycket som lillan inte kan äta. Ingen ost eller chocklad som hon älskar!


Detta är verkligen en utmaning. Men allt för att lillan ska må bättre!

Av Dénice - 22 maj 2011 11:29

Lättaste är att ni själva går in och läse hennes blogg! Adressen är http://asahoffman.blogg.se/2011/may/namninsamling-for-rattvisan.html?_tmp=66966d858114969004d23eabd0bc8a5848399572

Av Dénice - 19 maj 2011 22:19

Har varit arg hela dagen på grund av detta med vårdcentralen. De är helt sjukt hur de tänker. Är fortrande lack för den delen. Kan verkligen inte släppa det. De Har verkligen ingen koll på vad de gör! nä nu skiter jag i denna jävla bajsdagen och går och lägger mig ! God natt!!!!

Av Dénice - 19 maj 2011 13:10

Fy fan jag fattar inte hur fan man tänker. Hur i helvete kan man bara göra så?


Jag har ringt till vårdcentralen hela veckan på grund av Emilias mage och att vi vill kolla upp de nu! På ettt ungefär så sa jag sa här till dem:


"Hon har varit lös i magen i tre månader nu. Först trodde vi bara att de var hennes tänder men när de inte slutade så kontaktade vi sjukvårdupplysningen om lite tips och råd om vad vi själv kunde göra eftersom hon är frisk för övrigt. Även haft kontakt med BVC. Men nu har de blivit värre igen. Hon är jätteröd i gumpen och hela kisen, de blir små sår till slut eftersom hon bajsar så ofta och de är löst, nu får hon inte gå på dagis för de har fått för sig om att de är maginfluensa och jag vill kolla upp detta nu"


De hade klydd med data systmet och skulle skicka hem en tid till mig istället. och de skulle ringa upp mig och berättade vad som sker. Där var ingen som ringde så jag ringde imorse igen! Efter en väntetid på 22 minuter så klickade de bort mitt samtal men ringde upp senare. Fick ingen tid idag eftersom de hade skickat hem en tid till mig!


Och den kom idag! Gissa om jag blev förbannad när jag öppnade de och hon hade fått en tid den 13 juni! De är ju för fan en hel jävla månad till innan hon ska vara där! vad fan är de som de inte fattar? Hon behöver ju för fan kolla upp detta nu och varför kunde de då inte gett mig en tid imorse? de ser ju vilken tid de hade bokat till mig!


Så jag ringde upp de och sa att detta är inte acceptabelt! Hon måste ha en tidigare tid. Och hennes ursäkt var ju att eftersom hon är frisk för övrigt så kunde de vänta. Hon har ju inga andra symptom! Men skämtar ni eller? Då blev jag förbannad och sa att nu får ni ge er. Jag har ringt hela veckan. Berättat samma historia för 4 olika sköterskor och ni anser att hon kan vänta? Vänta på vad? De är ju för fan skit jobbigt för henne. Och även för mig. För jag kan inte göra något för henne! Jag kan inte hjälpa henne på något sätt!


Hennes råd var att jag ska ringa IGEN imorgon och försöka få en akuttid! Men va fan jag har ju för fan ringt hela veckan för att de är det som jag har velat ha och sagt de till dem också! Är så trött på dem nu och ska hitta en annan vårdcentral! Har ni något tisp så berätta gärna!

Ovido - Quiz & Flashcards