feliciaemiliasmamma

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Dénice - 1 maj 2011 21:36

Denna helgen har varit riktigt najs! Älskar att ha så mycket goda vänner nära på en och samma gång! Man slipper tänka på allt jobbigt skit som snurrar i huvudet och bara koncentrera sig på barnen och ha roligt! Glömma allt negativt en stund! Finns de någon bättre känsla?


Fredag: Fick börja med att tvätta lillans sängkläder! IGEN! Jag fattar mig verkligen inte på hennes mage. Pratade med 1177 och de sa att jag skulle behandla de som magsjuka och de har jag ju gjort ett tag nu! Så vi testar en vecka till och sen får vi boka tid på vårdcentralen för att kolla upp annars om där är något som hon är allergisk emot! Tråkigt men sant men så här kan ju inte lillfia ha det. Måste fan fixas nu så frågan är om jag inte ska ringa de imorgon ändå och prata med de i alla fall! Jo de gör vi!


Sen gick jag med Lilly bort till coop och rusta och kollade lite. Blev lite småshopping av saker som alltid behövs. Inget speciellt roligt haha. Men man kan inte alltid ha roligt :). Men sällskapet räckte ;).


På kvällen åkte gubben iväg en stund och jag och barnen gick ut i parken och lekte en stund. Pallade inte sitta hemma! Träffade Erika med barnen nere i parken! Erika är en ny vän och en helt underbar person och jag är glad över att vi träffades :) Många kaffeträffar i framtiden ;) Sen var de upp och göra de vanliga rutinerna och lägga barnen! Sen blev de filmmys med hjärtat!


Lördag:

Började med att tvätta och städa här hemma! De är ju äntligen färdiga med sovrummet så nu har vi fått tillbaka lägeheten. Och de är såååååååååååå enormt underbart! Så jag var ju tvungen att klicka hem lite nya sängkläder, överkast, kuddar och gardiner så att de matchar med allt nu! Kommer bli skit fint! Älskar att göra om! Näst på tur så står badrummet högst på listan! Har tröttnat på de vi har nu haha!


Sen åkte vi och köpte min underbara nya fina barnvagn! Älsklingen gav äntligen upp! Och jag fick den hahahaha! Fan han är så otroligt underbar! Älskar han enormt! Sen fick han hämta Nisse och jag och barnen stack och handlade mat och lite annat till kvällen! Grill "fest" i parken! :)


Och kvällen var helt underbar! Älskar verkligen såna här kvällar! Vi fixade vårt egna lilla majbål med våra grillar haha! Och de räckte mer än väl för oss! Man slapp att sticka iväg och stå och frysa och en sån massa dryga saker! Haha man kanske är lite känslig ;)

Så jag vill tacka Erika med familj, Nettan med familj, Pernilla med familj och hennes syster och familj, Lilly med Hugo och Mimmie, Clarissa med familj. De var super trevligt och hoppas vi gör detta fler gånger! (Hoppas jag inte glömde någon)


Söndag:

Hjärtat fick sovmorgon idag. Han sov så gott när jag gick upp så jag tänkte vara snäll! Så jag gick ut med hunden, gav barnen frukost, gick upp och handlade bullar och hämtade hans skruvar hos Lilly och SEN väckte jag han ;) Haha men han fick i alla fall sova till 11. Sen gick jag och barnen ut så hjärtat fick hålla på med sovrummet i lugn och ro utan två barn som pillar på allt! haha!


Så vi träffade Erika med barn ute i parken men sen så förstörde vädert de och vi fick gå hem men de var trevligt så länge de varade.


Sen bar de upp till Lilly och hjäla henne med hennes hatthylla innan vi stack till city gross och de blev handlar rätt mycket som behövdes haha! Skönt att få de gjort! Så slipper man de sen! Sen blev de middag och dusch och lägga barnen!


Nu sitter jag här och fasar för morgondagen när min lilla bäbis ska börja på dagis. De känns skit jobbigt och jag kan knappt tro att de är sant. Vart har hela de här året tagit vägen? Är min lilla bäbis verkligen så stor?


De är ju det att de är jag som tycker de är jobbigt! Emilia kommer nog bara att tycka att de är roligt med alla saker och andra barn och de är ju något som de verkligen behöver!


Nej nu ska jag glo på slutet av BB live och sen blir de ut med Shaggy innan sängen! Sov gott mina vänner   

Ovido - Quiz & Flashcards