feliciaemiliasmamma

Alla inlägg under mars 2011

Av Dénice - 31 mars 2011 21:44
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Dénice - 31 mars 2011 21:40

Var de idag på dagis igen! Detta var tredje gången och de är jävligt intressant. Men vad ordet står för de vet jag inte haha! Men de handlar mycket om hur barn är, personlighet, hur man kan bli en bättre förälder osv. Allt hänger på en själv när man är där. De står inte och berättar för dig att så här och så här ska du göra men man får väldigt många tips och råd och de är jävligt skönt! Och många tips har gjort saker mycket lättare och bättre här hemma ;) Så de är bara positivt!


Lite synd idag att vi bara var 2 personer plus de 3 som höll i det men vi hade väldigt trevligt ändå. Och sambon behöver ju lite tid med barnen så vi körde på som vanligt.


Nej nu blir de ett låst inlägg också innan duschen!

Av Dénice - 31 mars 2011 15:04

Har kommit in i en period där jag försöker spara pengar. Dra ner på alla onödiga kostnader som man alltid har osv. Fixade e-faktura på alla våra räkningar igår till exempel och de är sjukt vad vissa tar betalt för att skicka ut en pappersfaktura. Men där sparade man in en hel del :)


Och jag funderar allvarligt på att sluta röka! Säg att jag rökar ca 1 ask om dagen och de blir en summa på ca 1500 kr i månaden. Vilket slöseri med pengar helt ärligt. De blir 18000 kr om året och sen kan man gånga det med 2 för gubben rökar också! Fan vad mycket onödiga pengar man slänger iväg! Nej dags att ta tag i det nu!


Sen har jag varit i källaren idag! Tog upp alla saker som vi inte har någon andväning för längre och ska lägga ut de på blocket. Man kan ju få något litet för de så känns de lite bättre än att bara slänga det. Så detta ska nog bli bra :)


Nej nu ska jag ge djuret mat och sedan gå och hämta Felicia :) Sen blir de matlagning innan jag ska ner på dagis för COPE-utbildning.


Till middag idag ska vi testa de påsarna med en påse och kryddor i till kyckling. Man blir ju lite nyfiken ;)

Av Dénice - 30 mars 2011 22:48

Idag har varit en bra dag! Hjärtat är ju sjukskriven denna veckan ut och sen får vi se hur de blir nästa vecka. Så dagen började med mys för hela familjen och de finns ju inget bättre!


Sen stack jag till eko hallen och träffade Paula en runda. Och fick snusa på bäbis :) Så mysigt! Kul att träffa henne! Var ett bra tag sedan ju!


När jag kom hem igen så stod matlagning på schemat. Blev kycklingpytt och var svin gott. Fan godare än vanligare pytt. Blir nog den i fortsättningen. Barnen åt också med god aptit.


Sen kom Lilly och våldgästa mig som hon kallar det haha :) Alltid lika trevligt! Även Pernilla kom upp på en snabb kopp kaffe så de blev lite skitsnack på det haha :) Pernilla förstår ju att när jag mår dåligt osv att jag drar mig undan så hon puschar på och de är ganska skönt så man inte sitter i sin bubbla och funderar och funderar tills man blir helt knäpp :) Skönt att ha så bra vänner :)

Imorgon blir de att lämna in dagislappen och ta mig ner till arbetsförmedlingen. Nu har man ju fått lite tidspress på sig om att man ska hitta jobb osv eftersom Emilia börjar ju snart på dagis. Ganska skönt så sett att få lite tidspress på mig för då tar man verkligen tag i sakerna!


Nej nu är snart BB slut och jag ska in i duschen. Imorgon får man ju fixa lite viktiga ärenden!

Av Dénice - 30 mars 2011 11:18

Min lilla bäbis ska verkligen börja på dagis. De är verkligen så! Jag har lite svårt att förstå det haha! Men tiden springer ju iväg och nu är de även dags för henne. Men de kommer att bli bra :) Så den första Maj ska hon börja inskolas på dagis och de bästa är att hon kommer att börja på samma avdelning som Felicia gick på och de känns mer tryggt för där känner man ju redan personalen och de känner mig.


Så detta ska bli en rolig upplevelse. Se hur hon kommer att reagera på dagis.


Men samtidigt känns de skit jobbigt att hon redan ska börja på dagis. Så länge sen var de väl inte som jag kom hem med henne från KK? tydligen! Man kanske bara har svårt för att inse de själv haha!


Nej nu ska jag busa med barnen lite innan Emilia ska sova middag! Ha en underbar dag!

Av Dénice - 30 mars 2011 11:01

med en app på telefonen!


Mitt hjärta!

   Kan inte förklara i ord hur mycket jag älskar dig! Vi har varit med om mycket genom alla våra år tillsammans. Och vägen är fortfarande lång. Men jag kommer alltid att stå vid din sida oavsett vad som kommer ske! Du är den som jag vill dela mitt liv med   


Mina underbara töser!

Där finns inget som går att jämföra min kärlek som jag känner för er. Ni är de bästa som finns! Utan er vet jag inte vad jag hade gjort. Ni förgyller varje sekund av mitt liv med lycka och kärlek!   


Jag!   Jag själv haha!!! Man måste ju få göra lite egobilder ibland!


Felicia!   

Den dagen ditt hjärta slog för första gången var den dagen jag älskade dig enormt mycket. Du var de bästa som hände mig och din pappa!

Hjärtat igen     


Bilden förklarar allt!


Emilia   


  Även den dagen ditt hjärta slog sitt första slag så har kärleken för dig varit enorm! Du kompletterade vår familj! De är vi 4 mot världen   


Mina brödrar!

   Älskar mina brödrar enormt! Ni finns alltid där för en! Och jag kommer alltid att finnas här för er!


Felicia och Emilia   


  Vackra töser   


Jaaaaag   


  


Jag och mina älskade töser   



 Hittar som vanligt inga bilder på min mamma   . men även hon har en stor plats i mitt hjärta!


Älskar alla mina vänner och familj! Ni betyder allt för mig och jag kan inte tänka mig ett liv utan någon av er!

Av Dénice - 29 mars 2011 21:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Dénice - 29 mars 2011 14:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards