feliciaemiliasmamma

Alla inlägg under september 2012

Av Dénice - 26 september 2012 20:44
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Dénice - 26 september 2012 08:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Dénice - 26 september 2012 08:39

Åkte ju till Greta i Göteborg i måndags och idag ska vi åka hem! Varit skönt att komma hemifrån lite. Och barnen har älskat det. De var super duktiga på bussresan upp så jag hoppas de är lika duktiga idag! Men vi har mycket som de kan hitta på med på bussen så de ska nog inte vara någon fara!

Idag så blir de bara till att ta de lugnt tills Greta ska köra oss till bussen! Sen hämtar mamma oss i Malmö och kör oss hem! Inom McDonalds först haha! För jag tänker inte laga mat när jag kommer hem ikväll haha! Så roligt ska vi inte ha de.

Nu sitter jag och njuter av min tredje kopp kaffe! Och de är skönt att sitta här i deras uterum på morgonen! Emilia sitter också här och spelar på telefonen. Och kan nog gissa var Felicia är??? Haha!!

Nä nu ska jag vara lite social! Ha en bra dag sötnosar <3

Avslutar med lite bilder <3

Av Dénice - 26 september 2012 08:39

Åkte ju till Greta i Göteborg i måndags och idag ska vi åka hem! Varit skönt att komma hemifrån lite. Och barnen har älskat det. De var super duktiga på bussresan upp så jag hoppas de är lika duktiga idag! Men vi har mycket som de kan hitta på med på bussen så de ska nog inte vara någon fara!

Idag så blir de bara till att ta de lugnt tills Greta ska köra oss till bussen! Sen hämtar mamma oss i Malmö och kör oss hem! Inom McDonalds först haha! För jag tänker inte laga mat när jag kommer hem ikväll haha! Så roligt ska vi inte ha de.

Nu sitter jag och njuter av min tredje kopp kaffe! Och de är skönt att sitta här i deras uterum på morgonen! Emilia sitter också här och spelar på telefonen. Och kan nog gissa var Felicia är??? Haha!!

Nä nu ska jag vara lite social! Ha en bra dag sötnosar <3

Avslutar med lite bilder <3

Av Dénice - 26 september 2012 08:39

Åkte ju till Greta i Göteborg i måndags och idag ska vi åka hem! Varit skönt att komma hemifrån lite. Och barnen har älskat det. De var super duktiga på bussresan upp så jag hoppas de är lika duktiga idag! Men vi har mycket som de kan hitta på med på bussen så de ska nog inte vara någon fara!

Idag så blir de bara till att ta de lugnt tills Greta ska köra oss till bussen! Sen hämtar mamma oss i Malmö och kör oss hem! Inom McDonalds först haha! För jag tänker inte laga mat när jag kommer hem ikväll haha! Så roligt ska vi inte ha de.

Nu sitter jag och njuter av min tredje kopp kaffe! Och de är skönt att sitta här i deras uterum på morgonen! Emilia sitter också här och spelar på telefonen. Och kan nog gissa var Felicia är??? Haha!!

Nä nu ska jag vara lite social! Ha en bra dag sötnosar <3

Avslutar med lite bilder <3

Av Dénice - 26 september 2012 08:39

Åkte ju till Greta i Göteborg i måndags och idag ska vi åka hem! Varit skönt att komma hemifrån lite. Och barnen har älskat det. De var super duktiga på bussresan upp så jag hoppas de är lika duktiga idag! Men vi har mycket som de kan hitta på med på bussen så de ska nog inte vara någon fara!

Idag så blir de bara till att ta de lugnt tills Greta ska köra oss till bussen! Sen hämtar mamma oss i Malmö och kör oss hem! Inom McDonalds först haha! För jag tänker inte laga mat när jag kommer hem ikväll haha! Så roligt ska vi inte ha de.

Nu sitter jag och njuter av min tredje kopp kaffe! Och de är skönt att sitta här i deras uterum på morgonen! Emilia sitter också här och spelar på telefonen. Och kan nog gissa var Felicia är??? Haha!!

Nä nu ska jag vara lite social! Ha en bra dag sötnosar <3

Avslutar med lite bilder <3

Av Dénice - 22 september 2012 12:53

Är något man ska göra hela helgen! Och idag är jag skit trött för som vanligt när han inte är hemma så kan jag inte somna. Och igår slog de mig att ett bra tag framöver kommer de att vara såhär och all kontakt kommer bli genom telefonen! Kul, eller inte. Men de kan även vara bra för oss så man ska väl inte klaga! De blir nog bra i slutändan får vi hoppas på....

Idag är barnen hos mamma! Så mamma hämtar mig och sen bjuder de på middag. Så jag slipper tänka på det när jag kommer hem. Sen blir de hem och duscha barnen innan de ska sova och jag ska itu med att packa klart och lägga in all tvätt!!

Nä nu ska vi iväg och handla. Ha en bra dag alla <3

Av Dénice - 21 september 2012 21:24

Denna dagen blev allt annat än vad jag hade trott!! Bådepå ett bra och dåligt sätt! Mår ju inte så bra just nu pga vissa beslut som jag måste ta men de är något som jag måste göra! Får ta en dag i taget och hoppas på det bästa!


Vi vaknade imorse och tog de ganska så lungt. Barnen åt frukost och sedan var de städa rummet som gällde. Gick väl ganska så smärtfritt idag haha! De blev gjort och de var det som var det viktiga! Och de tog inte så lång tid faktiskt! Sen skulle vi göra oss färdiga för att åka iväg med mamma en snabb runda! När jag åter igen kollade på Felicias öra efter att hon hade fått en smäll på örat för någon vecka sen och de har varit lite svullet och jag har inte fått röra det speciellt mycket! Och såg då att ploppen hade försvunnit. Tänkte att jag skulle rengöra det och byta örehänge till henne! När jag tvättade det och Felicia blev jätteledsen och sa att de gjorde ont. Så jag kollade lite mer nogrant och de visade sig att ploppen har åkt in i hennes öronsnibb. Och jag fick panik! Hur fan ska jag få ut den? Ringde först sjukvårdsupplysningen och de rekomenderade mig att ringa till vårdcentralen så det gjorde jag! Och de erbjöd sig att hjälpa mig så vi åkte ner där. Och fick en jättebra sköterska som fick ut ploppen! Visst Felicia sa att de gjorde jätteont men hon var superduktig så de blev ett besök på leksaksaffären efteråt! Min tuffa tjej   . Jag fattar inte varför något alltid ska hända så fort Larsson inte är hemma! Jag är inte bra på att hantera sånt här och får en miljon tankar i mitt huvud! Hela jag skakade och kunde inte sluta försen vi väl kom hem till Pernilla och jag hade satt mig i soffan! Usch, detta är verkligen inte kul! Men enligt vårdcentralen så är sånt här ganska så vanligt! Blev faktiskt lite chockad och har inte hört de innan! Men de är över och nu får hon bara ha ringar i sina öron! ALDRIG MER ÖRHÄNGEN MED PLOPP!!


Sen hem och stressa som fan för att hinna till BVC till den tiden vi skulle vara där! Och allt gick jättebra med Emilia   . Hon var superduktig! Men de tycker att hon är lite liten för sin ålder! Sist hon var på BVC var när hon var 1½ år! Och på detta året har hon gått upp lite mer än 1 kg och vuxit 7 cm!


Sen gick vi hem till Pernilla och mös massssssor med bäbis   . De är alltid lika mysigt. Satt och snackade, drack kaffe och bara tog det lugnt. Baha var snäll och bjöd in oss på middag men jag tackade snäll nej för vi hade bestämmt oss för pizza idag och en massa mys i soffan!


Så de blev pizza när vi kom hem! Sen satt vi och gjorde armband med en massa bokstäver som de då fick innan idag!! De var jättekul och självklart fick ju jag några också! Älskade underbara töser! Sen blev de glass och en massa onyttigt till en tecknad film innan sängen!


Kvällen för mig avslutades med ett glas vin och trevlig pratstund med Anna på fejjan! Inte illa alls   


Sen någont helt annat så åker jag till göteborg på måndag! Jag börjar få lite panik och känner att jag måste komma ifrån lite! Få lite distans på allt som sker! Så de blir en liten minisemester till farmor Greta i 3 dagar!! Men börjar undra vad jag har gett mig in på haha! En bussresa med två barn på ca 3 timmar haha! Detta kommer bli mycket intressant haha!


Nä nu ska jag sätta på en film och se om jag kan somna! Ska ju upp och jobba imorgon! Sov gott sötnosar

Ovido - Quiz & Flashcards