feliciaemiliasmamma

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Dénice - 10 april 2011 11:29

Var meningen att jag skulle blogga i fredags men var helt slut så därför blev de ett sånt trevligt inlägg som de blev haha! Men tänkte att jag skulle uppdatera nu när lillan sover och gubben och stora tjejen åkte ner på jobbet för att byta däck på bilen!


Fredag: Tvättade som vanligt och de var mer tvätt än vanligt. Emilia var jätte gnällig hela dagen! Mår ju inte så bra! Där är något som inte stämmer med hennes mage! Men sen kom Nettan ner och höll mig sällskap i tvättstugan :) Emilia blev glad och somnade i hennes famn haha :) Sen var Nettan snäll och hämtade Felicia till mig och de slutade med att Felicia följde med Nettan och hämtade Linnsan och sen kom linnsan med hit :) Alltid lika mysigt  :) De lekte och fick kela med kaninen och linn var jätte glad! Hennes kommentar var bäst! Samtalet löd ungefär såhär:


L: Jag vill också ha en kanin!

J: Vad säger mamma om det?

L: Vet inte

J: Men ni har ju cici nu ju.

L: Ja men jag vill inte ha bara henne!

J: Okej men vad säger mamma om att skaffa kanin. De är väl hon som bestämmer.

L: Nej för nu vill jag ha en kanin!


Haha söta unge. Visste inte vad jag skulle svara längre. Sen kom lillebror, lilly och Emma. Vi hade en trevlig kväll! god mat och lite uno haha! Många skratt! Emma lånade soffan över natten   .


Lördag: Linda kom på morgonen   . Har ju inte träffat henne sen innan hon åkte utomlands och de var ju ett tag sedan! Hon kom med en massa paket till barnen och de blev jätteglada   . Massa fina kläder och en del leksaker och godis. Haha ja d'r var hur mycket som helst! Även jag fick ett paket    haha! Ett jättefint fotoalbum ifrån sri lanka och en te sort. Ska bli intressant och testa det. Tack så jättemycket för allt! Du är för snäll!


Sen åkte vi till Skånes djurpark vilket var första gången för barnen och även för mig! Och de var helt underbart! Skit kul att vara där och se alla djuren! Tyvärr så var där många djur som saknades eftersom de inte är så varmt än men vi köpte årskort eftersom de kostade bara 20 kr utöver inträdet så vi kommer lätt att åka dit fler gånger i sommar! Underbart ställe! Men nästa gång tar vi med så att vi kan grilla istället för jag köper aldrig mer mat där. Svindyrt och man fick kall mat! Men allt annat var bra   . På kvällen var Anders och Linda här! Gubben somnade på soffan haha! För mycket frisk luft kanske? haha men vi hade trevligt ändå!


Idag står de Åkarp i kalendern och de innebär mys med faster och kusinerna! Vilket båda barnen är glada över! Eller ja Emilia förstår ju inte riktigt de försen vi kommer dit men ändå! Så om jag förstod Nina rätt så skulle de bli några spett som skulle grillas! Låter super gott! Jag är rätt kräsen när de gäller visa maträtter men hos Nina och Kisen har jag verkligen smakat allt och har inte klagat på något tror jag haha! De är väldigt duktiga i köket båda två   .


Nej nu ska jag in i duschen så att i alla fall jag är klar! Sen blir de Emilia och sen får de två duscha när de kommer hem! Shaggy är ju faktiskt färdig redan haha! Han fick en dusch igårkväll! Haha   


Önskar er alla en underbar söndag i detta härliga vädert!



Ovido - Quiz & Flashcards