feliciaemiliasmamma

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Dénice - 3 januari 2011 20:24

Hatar att förasova mig. Blev väckt 08.35 av min lillebror! Felicia skulle vara på dagis 9. Snacka om att man fick börja stressa och något Felicia har fått av sin pappa är att man stressar inte. Höll på att få flipp på henne haha. Men vi var på dagis ca tio över så de var inte så farligt! Sen frukost hos grannen innan Emilia skulle sova middag! Medans hon sov satte jag i en film :-)! New moon . En underbart bra film! Sen kom L och P på kaffe! Lite skitsnack och kaffe är aldrig fel! Har lovat L att jag ska läsa Harry Potter böckerna så idag fick jag första som jag ska läsa! Får ju ge de en chans . Har inte gillat de men ska ge de en chans innan jag säger något så snart ska jag börja läsa den! Ska bara få Felicia till att förstå att hon ska sova nu. De är tillbaka till rutiner nu! Sorgligt men sant!

Av Dénice - 3 januari 2011 13:08

"När ingen annan ser" var verkligen en läsvärd bok! Man blir nästan rädd när man läser vissa saker. Barn är några som älskar sina föräldrar och verkligen ser upp till dem! Och hur kan då vissa barn manipulera sina barns känslor och tankar på detta viset? De visar bara vilken sjuk värld vi lever i! Såna människor borde fan skjutas!


Om man tycker om att läsa böcker som är verklighetsbaserade så är detta verkligen en bok att läsa! De var en bok som jag läste ut ganska snabbt för att jag kunde inte lägga ifrån med den! Tur man har lite ensamtid när barnen har lagt sig :)



Av Dénice - 3 januari 2011 12:45

Nu är de helt plötsligt 2011! Vart tog tiden vägen? Min stora tjej blir snart 4 år och min lilla bäbis blir snart 1 år???? Hallo de kan väl inte stämma? Eller?


Känner mig helt förvirrad haha! Men de är ju sanningen så man får ju bara hänga med haha! Men så är de! Snart dags att börja planera deras kalas och hur jag ska lösa de på bästa sätt! Blir nog ett stort för dem båda meed släkt och vänner och sedan ett för Felicia med sina kompisar! De kommer säkert att bli jättebra :)


Idag är de BARA 11 dagar kvar tills gubben åker! Neeeeej! Haha jag kommer att bli helt förvirrad! Kommer sakna honom som fan! Men samtidigt blir de lite skönt med en paus! Eller vad man ska kalla det! Och jag hoppas verkligen att jag kan förklara de för Felicia! Ska börja prata med henne om det redan nu så att hon förstår! Kommer inte bli lätt!


Men med tanke på vad jag och gubben har gått igenom de senaste åren så kommer vi klara detta också! Man får se det som ett test!

Ovido - Quiz & Flashcards