feliciaemiliasmamma

Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Dénice - 4 maj 2014 20:42

I fredags så tog vi bara de lugnt! Mamma hade töserna idag! Hon brukar vilja ha dem när de är klämdagar så även denna gången! Har jobbat med hjärtat i två dagar nu och de har gått väldigt bra! Vi jobbat faktiskt bra tillsammans måste jag erkänna haha!! Sen var tanken att vi skulle grilla hos mamma men när vi slutade jobba så var vädret inte de bästa så de blev tacos istället!! De var mat så de gick ner!! Sen åkte vi hem och kollade på en film med tösena innan vi somnade :).

Lördagen vaknade vi faktiskt otroligt tidigt!! Idag stod de rally på schemat!! Chefen bjöd på fribiljetter eftersom företaget sponsrar Dan "rally Kalle" Andersson! Och det tackar vi väldigt mycket för :). Är alltid kul att gå och titta på rally men vädret var ju inte på vår sida denna dagen! De var varmt hemma så vi klädde ju oss efter det men vädret var tyvärr inte lila fint i Tomelilla! Så de blev extremt kallt! Trodde de skulle gå lite bättre för rally Kalle idag men ack så fel man hade!! Tråkigt men sant!

Sen handlade vi lite på vägen hem! Hittade blomjord så bestämde mig för att fixa i trädgården och plantera lite blommor samt satte en massa frön! Får se om de kommer något från dem! Vet inte om de är lite sent att så fröer? Har absolut ingen koll alls på sånt! På vissa av dem stod de att man kunde plantera de nu i maj månad men på vissa stod de inget alls!! Jaja vi får se! Annars testar vi nästa år igen! Men kul att testa i alla fall! Ska kolla om jag inte kan hitta ett lite växthus! Är helt inne på att odla lite och plantera blommor haha!!

Sen var vi lite nyttiga och hade en massa grönskar med dippa på kvällen fast men soppan så blir de nog inte så mycket nyttigare haha men de känns bättre än att trycka i sig en massa chips osv!!

Och även denna dagen har man varit flitig! Fick kaffebesök imorse och de är ju alltid trevligt!! Sen satte jag återigen igång med tvätten!! Hade vara 5 maskiner idag så de har man ju hunnit med men där dök upp en maskin tvätt till när barnen hade städat sitt rum!! Alltid lika roligt haha!! Bara älskar ju att tvätta! Idag har jag även hunnit med att gå igenom alla barnens skor och kläder och där försvann verkligen en hel del! Så deprimerande men nu får jag ju shoppa lite ;). Och de klagar man ju verkligen inte över haha!!

Sen råkade man ju köpa lite fler blommor idag men jag har ingenstans att göra av dem haha!! Så de får stå runt bordet på altanen någon dag innan jag har bestämt mig för vad jag ska göra med dem!! Haha ibland kanske man ska tänka ett steg längre haha!! Men så länge de får vatten så överlever de några dagar haha!!

Imorgon är de dags för jobb igen! Får se vad denna veckan har att erbjuda!! Alltid lika spännande!!

Lots of löööööööve // Nicen

Mitt sällskap för kvällen haha <3

Ovido - Quiz & Flashcards