feliciaemiliasmamma

Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Dénice - 18 maj 2014 14:38

Stund för Dénice idag! Mycket har hänt den sista tiden! Många kommentarer som stör mig som man får höra runt om! Saker som har sagt till mig, till andra osv! Så detta är inget personligt emot något och jag hoppas ingen tar illa upp!!

Men jag måste fråga en sak! Vad innebär ordet lycka för er? Lycka är ett begrepp som kan tolkas på många olika sätt! Men för att kunna känna riktigt lycka? Vad behövs för er?

För MIN åsikt är att man kan inte mäta lycka i form av pengar! Lycka för mig är att jag har välsignad med två friska underbara töser, en man som har stulit mitt hjärta och älskar mig för den jag är, underbara vänner runt om en som alltid finns där, en underbar släkt som bara är helt fantastiska människor, ett jobb att gå till varje dag där man trivs med en underbar chef, har tak över huvudet och mat på bordet varje dag!

Jag förstår inte varför folk måste mäta vems plånbok som är tjockast, vem som jobbar flest timmar, vem som tjänar flest kronor i timmen osv! För pengar är verkligen inte allt!!

Jag älskar mitt liv som de är! Vi har kanske inte de rikaste när de kommer till pengar men jag känner mig som en miljonär med all kärlek jag har runt om mig <3. De är så mycket viktigare än pengar!!

Så till alla ni underbara människor i mitt liv! Speciellt min man och mina töser! Jag är så extremt lyckligt lottad över att få ha er alla i mitt liv! All kärlek och omtanke man får räcker så mycket längre än vad pengar gör och de betyder så mycket mer!!!

Min önskan är att alla människor slutar tävla om pengar osv och inser istället vad de är som är viktigast!! Ja du tävlar om pengar osv men om 20 år sitter du där med ditt feta bankkonto men där finns inget annat kvar! För istället för att värna om din familj, vänner osv så har du slängt bort ditt liv på att bara tjäna pengar! Lycka är inget som man kan köpa med pengar!

Nä bara mina små tankar om de hela! Dela gärna med er om vad ni tycker och tänker om det hela!!

Nä nu ska jag fortsätta med tvätten!! Ha en underbar söndag för imorgon är de dags för jobb igen!! ;).

Lots of löööööve // Nicen

Bara dessa två ger mig sann och evig lycka <3<3

Ovido - Quiz & Flashcards