feliciaemiliasmamma

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Dénice - 14 oktober 2010 14:00

Kom ju på det att jag blev ju faktiskt 23 för två dagar sedan. Även fast mitt huvud och mina tankar var mil här ifrån så var de ju faktiskt min födelsedag.


Jag har genomgått mycket under mina 23 år. Alldeles för många morgångar och dödsfall  :( Men självklart mycket lycka och många underbara minnen.


Jag har gått ut lågstadet, mellanstadiet, högstadiet, gymnasiet och nästan en komvux utbildning (ca 13 veckor kvar)


Träffat många underbara människor, många har försvunnit under årens gång men de som finns kvar är de bästa som finns :)


Förlorat massa människor som har somnat in alldeles för tidigt. Mormor, Morfar, jatte, Mellie Och Lena! Vila i frid! Ni kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta!


Träffat kärleken i mitt liv. Vi har haft många tuffa tider och många motgångar i vårt förhållande, många pga oss och tyvärr en del pga andra människor. Men vi står nu här idag och de känns som om vår kärlek är starkare än någonsin och de känns underbart.


Fått de två underbaraste töserna i världen! Mina älskade töser som är mitt allt. Jag kan inte tänka mig att liv utan er och jag ska göra allt i min makt för att ni ska må bra   


Jag kan skriva hur mycket som helst om vad som har hänt i mitt liv. Men många saker vill jag inte ens tänka på och vissa minnen är privata!


Så nu vet ni det ;) Lite onödig fakta om mig haha :)

Vill även passa på och tacka alla er som gratulerade mig på min födelsedag :)

Av Dénice - 14 oktober 2010 11:00

Varför kan folk inte ta reda på fakta innan de öppnar sin mun? Jag har hört ett ryckte om dig bla bla bla och då måste de ju vara sant så vi är så jävla fega så vi skriver de på fejjan ovs istället för att ta reda på sanningen! Asså ärligt talat ALLT MAN HÖR ÄR INTE SANNINGEN!!!!! Bara för att man hör något så ska man inte tro på det för vi bor på almgården och vissa människor har inget bättre för sig än att snacka en jävla massa skit. Skärp er för fan och väx upp och sköt er själva! För detta börjar bli löjligt!


Sen HUR JÄVLA FEGT ÄR DE INTE ATT BLANDA IN SINA BARN NÄR VUXNA MÄNNISKOR BRÅKAR???? SERIÖST VÄX UPP!!!!!!!!!!!!


Är så trött på att alla ska blanda sig i saker som de inte har med att göra! Har man inget vikitigare ätt göra än de????


fan nu skiter jag i detta jag blir bara förbannad! Ha en bra dag fuckers!

Av Dénice - 14 oktober 2010 10:43

Ringde och lämnade ca 5 meddelande ifrån klockan 7 till 8 igår. Till slut så ringde läkaren mig vad 8.15 och sa att vi skulle vara på barnakuten klockan 11.30 för nya undersökningar.


Så jag gick ner och lämna Felicia på dagis. Bort till BVC för att väga och mäta Emilia samt kände jag att jag behövde prata med Karin lite om allt som händer med Emilia. Behövde prata med någon som har lite mer koll på läget än vad jag känner att jag själv har. Fick lite bra svar av henne och om de var något så kunde jag ringa ner och prata med henne och de kändes extremt skönt.


Men sen bar de iväg till Barnakuten eftersom jag skulle vara där 11.30 De var lika bra att åka direkt för de var inte lönt att gå upp och vänta 30 min och sedan gå. Så jag var där lite tidigare. Och de var bra!


Pratade med sköterskan och fick ett rum direkt där de skulle sätta på "embla" eftersom de skulle använda en nål. Jag fattade ingenting om vad de skulle göra eller vad de var för undersökning. Men sen fick vi sitta och vänta en timme.


Sen kom de 4 läkare. Detta var ett nytt sätt som de ska börja använda sig av så de var så många för att de var fler som skulle lära sig. De pratade bara med varandra när vi kom upp till undersökningsrummet så jag fick ett utbrott. "URSÄKTA MIG MEN ÄR DÄR NÅGON SOM KAN FÖRKLARA FÖR MIG VAD NI SKA GÖRA MED MITT BARN?????" Alla började be om ursäkt och prata i mun på varnandra och jag kände att mitt tålamod började att ta slut. Men så tog överläkaren över ordet och började förklara.


Med hjälp av ultraljud skulle de hitta hennes urinblåsa och sedan med hjälp av en nål ta ett urinprov direkt ifrån blåsan. Nålen var SKIT stor och jag började få panik. Emilia gallskrek hela tiden och de sa bara till mig att jag skulle hålla fast henne. De var skit jobbigt och gjorde ont i hela mig och allt jag ville var att ta henne därifrån. Min bebis, min älskade dotter. De var skit hemskt speciellt när man såg hur mycket av nålen de tryckte in.


Sen fick man vänta ytterligare innan läkaren kom och prata med mig. De väckte Emilia varje gång de kom in i rummet och jag kände att jag pallar snart inte mer. Då kom han på att de skulle ta ett blodprov för att kolla hennes "sänka". Och sen fick jag vänta ytterligare en timme innan han kom in och prata med mig och då hade mitt tålamod tagit slut så jag skällde ut honom. Allt från att han förstörde hela min födelsedag tills all min stress och oro. Han visste inte riktigt vad han skulle säga.


Men han bad om ursäkt som fan och jag sa till honom att de är inte lönt för de gör ingen skillnad för mig. Sen berättade han att där var lite bakterier i hennes urin men inte tillräckligt för att de ska behandla de nu utan vänta på urinodlingne eftersom hennes "sänka" låg på normalt. Så jag bara reste mig upp och tog på oss kläder och gick.


Och ett mega stort tack vill jag säga till dig Nettan som kunde ställa upp och hämta Felicia på dagis fast du hade fullt schema. De betyder jättemycket för mig och de underlättade för mig. Tack tack tack   

Ovido - Quiz & Flashcards