feliciaemiliasmamma

Alla inlägg den 15 november 2010

Av Dénice - 15 november 2010 17:14

Denna helgen var lugn. Fredagen spenderades hemma hos mamma med middag och kortspel. Trevligt som vanligt.


Lördagen så var de lite städ men annars så hade vi bara en familjedag med en massa mys och de var helt underbart! God middag och en MASSA mys.


Söndagen fick jag ett ryck som vanligt haha. Tvättade och fick för mig att jag ska sätta upp nya bilder och göra om här hemma på väggarna. Och de kommer nog att bli jävligt fint haha. Massa bilder på barnen   


Så idag blev de en tur till IKEA med pernilla :) Lunch och en massa shopping haha. Kan de bli bättre? Fick låna min brors IKEA kort så jag behöver inte betala de nu haha och de gör de hela MYCKET bättre. Så de blev lite nya ljus, en massa ramar och lite annat.


Nej nu ska jag väl fixa lite mat om en stund! Aldrig fel det haha!


Just de har beställt en MASSA bilder idag som ska upp på väggarna! LÄNGTAR!

Av Dénice - 15 november 2010 17:00

Folk tycker att du som är föräldrarledig borde ju ha all tid i världen. Visst man kanske tänker så men tänkar man då på allt man måste göra för sina barn, allt man måste göra hemma osv. Oftast känns de som om tiden inte räcker till. Att man hade behövt någon timme till på dygnet. De hade varit sååååååååå skönt. Men de går ju tyvärr inte.


De jag uppskattar nu är mina få ensamtider. När jag kan sätta mig vid datan en stund utan att bli avbruten 15 gånger, gå ner till Pernilla och dricka en kopp kaffe, gå till ica, tvätta osv. För jag känner verkligen att jag behöver det. De få stunderna för mig själv för att jag ska kunna bli en bättre mamma, bättre syster, bättre sambo och en bättre vän. Och de blir jag! Jag känner mig mycket bättre efter en stund för mig själv och mina jävla tankar. Men de hjälper mig!


Vet inte vet detta kom ifrån haha, men ibland så har tankarna en egen väg. Men de kan vara skönt och bara låta fingrarna glida över tangentbordet och bara se vad man kan komma på!


Ovido - Quiz & Flashcards