feliciaemiliasmamma

Alla inlägg under december 2010

Av Dénice - 15 december 2010 17:29

Dag 1Presentera dig själv 


Ja mitt namn är Denice. Jag är 23 år och jag tänkte börja ifrån början :-). Jag föddes i Malmö den 12 oktober 1987. Då bodde vi på Rosengård! Efter en kort tid så flyttade vi till oxid innan vi 1990 hamnade i Skurup!


Skurup är där jag bodde fram till 2001! Många olika platser eftersom mina föräldrar skiljde sig när jag var 5 och båda tyckte tydligen om att flytta . 


2001 flyttade jag in till min mamma som hade flyttat hit! Tröttnade på Skurup och jag och min pappa kom inte alls överens! När jag var 16 så flyttade jag hemifrån till en fin tvåa tillsammans med mitt ex på Wannagården ute i husie! När jag sedan fyllt 18 kände jag att de inte funkade längre och flyttade hem i ca 4 månader fast jag var inte hemma utan träffade min nuvarande sambo och pappan till mina två töser!


 Har två underbara töser, en på 9 månader och en som snart blir 4 . Mina barn är de bästa som har hänt mig och jag skulle aldrig byta bort mitt liv! Just nu är jag mammaledig för lilltjejen! Sen bär de ut i arbetslivet igen . 


Nu kommer jag inte på mer men de var lite om mig! Fråga om ni undrar något 

Av Dénice - 15 december 2010 16:06

Hittade på en annan blogg 30 ämnen som man ska skriva under 30 dagar och jag tänkte att de kunde vara en rolig sak att göra så jag kör på de!


Ämnena är:

Dag 01 – Presentera mig själv

Dag 02 – Min första kärlek

Dag 03 – Mina föräldrar 

Dag 04 – Det här åt jag i dag

Dag 05 – Vad är kärlek?

Dag 06 – Min dag

Dag 07 – Min bästa vän

Dag 08 – Ett ögonblick

Dag 09 – Min tro

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

Dag 11 – Mina syskon

Dag 12 – I min handväska

Dag 13 – Den här veckan

Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?

Dag 15 – Mina drömmar

Dag 16 – Min första kyss

Dag 17 – Mitt favoritminne

Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Dag 19 – Detta ångrar jag

Dag 20 – Den här månaden

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Dag 22 – Det här upprör mig

Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Dag 24 – Det här får mig att gråta

Dag 25 – En första

Dag 26 – Mina rädslor

Dag 27 – Min favoritplats

Dag 28 – Det här saknar jag

Dag 29 – Mina ambitioner

Dag 30 – Ett sista ögonblick

Så första kommer ikväll :-)

Av Dénice - 14 december 2010 20:08

En underbar förändring här hemma har skett ! Vi har äntligen målat om i storarummet så nu är den hemska färgen borta och nya underbara färger har dykt upp  haha eller rättare sagt mamma och Larsson har målat de ! De blev skitfint och nu älskar jag mitt storarum ! De är så fint och jag är så jävla nöjd så jag vill tacka er som hjälpte oss att få de så här  speciellt till mamma !


Har ju inte blivit så mycket uppdatering på bloggen den senaste tiden! Har blivit mycket nu när vi gjorde om! Sen hände de en sak eller vad man ska kalla de som fick mig till att inse vad vår vänskap var värd! Man blev ganska besviken men nu vet jag var jag har personen! Har bestämt mig nu att jag håller saker för mig själv nu! Är bättre så och slippa få skit i ryggen för att man trodde att man kunde lita på någon! Sorligt men sant!


Min lilla bäbis blev 9 månader idag  stora tjejen! Så imorgon får vi gå ner och väga och mäta henne! De är alltid lika roligt! Ska passa på och väga och mäta stora tjejen också ! Var ett tag sedan nu. Nej nu ska jag snart lägga mig i sängen! Min rygg vill verkligen inte med mig idag! Men så kan de gå ibland men de har ju blivit rätt mycket de sista dagarna! 

Av Dénice - 9 december 2010 09:55

Fy fan vad jag är trött på dem! Först strular de med mitt telefonnr och sen fick vi äntligen rätt på de! Så en snubbe ringde mig imorse och kom och kollade på spisen! Med hjälp av sina elverktyg så kommer de ju rätt mängd el till spisen så där var inget fel på spisen! Men förklara då för mig varför något som ska ta ca 20 minuter i ugnen tar över en timme att värma för att de ska bli någorlunda varmt? Varför tar de 20 minuter för att endast koka upp lite vatten? Jag är så jävla trött på dem! Ja där kommer rätt mängd el men vad fan har de med tillagningen av maten att göra? Men tydligen ska jag ha 4 timmar över varje dag till att laga mat och hur enkelt är de när man har två barn som kräver uppmärksamhet 24/7. Tack för att ni hjälper era hyresgäster! Mycket vänligt! De gör ju verkligen att man vill bo kvar hos er! Har bara en sak och säga er och de är fy fan! Hade de varit ni som hade bott här och ni hade bara velat ha en ny spis utan att de var något fel på ren så hade ni fått de! Så mycket respekt har ni för en tvåbarnsmamma som har såååååååååå mycket tid över! Idioter!!!!!!!

Av Dénice - 7 december 2010 09:23

Barnen är pigga och vakna! Emilia har ätit sin frukost och felicia sitter fortfarande med sin risi frutti! Jag fattar inte det! Den sista tiden vill hon inte äta knappt något alls! Hon tar några tuggor och sen tycker hon att de är bra! Jag fattar inte varför hon inte äter och håller på att bli knäpp. Hon måste ju äta men hon vill inte och jag har slut på idéer om hur jag ska få henne att äta! Och jag börjar bli riktigt nojjig över detta! Sk ner på BVC på måndag så jag får prata med Karin då och se vad hon säger! Alla tips är välkomna för detta är skit jobbigt!

Av Dénice - 6 december 2010 20:19

Som jag skrev innan så har jag mycket i mitt huvud idag! Fattar inte hur allt får plats ibland men de gör de och de slutar med att jag har ännu större problem med att sova på nätterna! Och de är skit jobbigt när man har två barn att tänka på hela dagen! Får väl börja att ta itu med vissa saker så att man slipper tänka på det! Där är en del personer som jag måste sätta mig ner och prata med personligen och ett av de samtalen fasar jag för! Tror inte jag vill ha reda på svaren! Inte just nu i alla fall men jag har inte så mycket val! Nej nu ska ja lägga mig i badet :-)

Av Dénice - 6 december 2010 14:52

En sak jag aldrig kommer att förstå mig på är hur människor kan gotta sig i andras olycka? Om en person eller rättare sagt en vän mår dåligt är de inte menningen att man ska stöta och hjälpa den personen istället för att gotta sig och skratta bakom ryggen? Och njuta av att den personen mår dåligt? Jag och Larsson har varit tillsammans i 5 år och under dessa 5 åren så har jag fått höra många roliga saker både om mig och honom! Saker som vi vet själva om att de inte har skett! Skulle man tro på allt så har vi båda varit otrogna väldigt många gånger! Någon tyckte att de var omöjligt att Larsson var pappa till Felicia när jag var gravid med henne osv. Bara för att de skulle ta slut mellan oss! Många har haft något emot vårt förhållande ifrån start och dör finns fortfarande några som vill att de ska ta slut! Men vem vet de kanske har lyckats nu??????

Av Dénice - 6 december 2010 14:29

Måndag och man både hör och ser att snön smälter! Lite tråkigt faktiskt! Även fast jag gnäller över att de är kallt och jag fryser så tycker jag om snön! De påminer mig mycket om min morfar och hur fint de var på hans gård runt vinter! Mycket sånt smått som man saknar jättemycket!Idag är en ny dag med nya tag och händelser! Försöker gå igenom i mitt huvud varför folk ljuger? Är de något som jag verkligen inte vill ha i mitt och barnens liv så är de människor som jag inte kan lite på! Folk som ljuger för att skydda andra eller hjälper till att förstöra kan jag verkligen klara mig utan! Trodde vänskapen som växt fram genom åren hade lärt denna människa det men tydligen inte och då kan de vara! Hoppas att de var värt de! För er som de gäller! Är trött på massa falskspel och intriger! Har haft de vad jag ska i mitt liv och klarar mig nu utan det! Trodde vi var vuxna nu men vissa har tydligen stannat kvar i sandlådenivån! Men inte öknar bekymmer! I veckan så ska jag ut i och köpa en vinterjacka till mig själv! Fryser ganska mycket eftersom jag endast äger en sommarjacka! Så jag hoppas att jag hittar en som jag vill ha! Hittade en idag men inte fan ger jag 2000 kr för en jacka! Inte en chans! Men vi får se! Får kolla lite till! Hittar jag ingen annan så får de ju bli den! Nej nu ska jag göra mig klar för att hämta Felicia och sen till Pernilla för att dricka kaffe 

Ovido - Quiz & Flashcards