feliciaemiliasmamma

Alla inlägg under september 2010

Av Dénice - 8 september 2010 09:03

Det är fan skrämmande om hur vi svenskar blir behandlade i vårt eget land. Har man jobbat hela sitt liv och skönt sig själv. Sen blir man av med sitt jobb pga att de lade ner och man behöver gå till socialen för att klara hyran så får man bara avslag. Nu har hon fått tre avslag och denna gången är för hennes bil som är värd 1000 kr. De tycker att hon ska sälja den! VAD HJÄLPER DE NÄR MAN HÅLLER PÅ OCH BLI VRÄKT? Hur fan kan de gnälla på den bilen när en mamma med ett hemmaboende barn blir vräkt? De är helt jävla sjukt. Får de verkligen fungera så här? Man blir fan rädd!


Fy fan för socialen på södra innerstan! Ni är fan inte mänskliga!

Av Dénice - 7 september 2010 13:28

Det är hemskt hur snabbt tiden går. De är redan september 2010. De känns som om de inte längesen Emilia tog sitt första andetag och nu nästa vecka så är hon redan 6 månader. Vart har all denna tid tagit vägen? Min stora älskade tös blir 3 ½ år nu också! Hur kan detta komma sig? De kan inte vara så längesen hon kom till världen! Kom ihåg hur jag grätt när Emilia föddes och när Felicia fyllde 3 år för då kände jag att min lycka var total. Två friska underbara barn och de är mina barn. De är mitt allt. Utan dem vet jag inte vad jag hade gjort. Jag kan komma på mig själv med att tårarna rinner ner för mina kinder i ren lycka, av att ha mina underbara töser. De fyller mitt hjärta med kärlek och lycka varje dag.


Men hela livet är tyvärr inte en dans på rosor. Ibland hade man verkligen önskat att de hade varit så. Då hade ju allt varit mycket enklare. Men om allt hade varit bra hela tiden så hade man velat att de skulle hända något och att livet är tråkigt. Vi är rätt så konstiga vi människor.


Många motgångar har jag fått gå igenom under mina 23 år. Många nära och kära som inte finns med oss längre. Som jag önskar så intensivt hade fått vara med oss här igen. Bara finnas där när man behöver en kram eller bara kunna lyfta telefonen och ringa till dem när man har de svårt eller för att bara helt enkelt kunna få höra deras röst. Men jag vet ju att de inte kommer att kunna ske. Men de har missat så mycket som jag ville att de skulle få uppleva med mig. Och de är en stor sorg för mig att de har missat detta men jag vet ju att de sitter där uppe och tittar ner på mig. Men ibland räcker inte det.


Tex min morfars hemnr kan jag fortfarande, någon gång har jag kommit på mig själv att jag har slagit de nr och jag vet inte ens varför. Lena, min älskade x-mammas nr rederade jag här om dagen från min telefon. De är endå ett år sedan hon gick bort. Jag har inte kunnat göra det innan och de var skit jobbigt nu också och tårarna började rinna när jag hade tagit bort de och jag ångrade mig efter att jag hade gjort de... Vet inte varför jag ska ha de kvar men de kändes bättre så.


Där är mycket som har hänt den senaste tiden som jag hade behövt prata med någon om. Men jag kan inte. De stannar inom mig. Försökte prata med en vän om det igår och precis när jag skulle säga något så kom där bara andra saker ur mig. Jag kan inte säga de till någon. De får stanna där de är just nu, där de förstör mitt huvud genom att snurra runt, runt och runt. Men de får jag ta. Får väl försöka skriva ner de sen så kanske de blir lite bättre.


I såna här lägen hade jag velat slippa allt. Slippa må dåligt, slippa ha tankarna i mitt huvud, slippa allt (förutom min barn!) Ta en paus ifrån vardagen och bara komma här ifrån! De hade varit så underbart. Men ska försöka ta tag i det och se vad man kan fixa. Jag behöver det innan jag går under. För jag orkar snart inte mer. En sak till och jag kommer falla. Jag kan inte mer!


Är så glad för att jag har mina barn i såna här tillfällen för att de får mig att må bättre och de får mig till att sluta tänka för en stund. Och jag älskar de över allt på denna jord. Finns ingen som får mig att känna som ni gör! Ni är de bästa som finns och de mest underbara barnen på denna jord! Mamma älskar er för alltid!     

Mina underbara tjejer. Finns ingen som är bättre än ni   


Av Dénice - 6 september 2010 22:32

Ett barn är ett mirakel
väl värt att vänta på.
Det största och det bästa
en mor och far kan få.


En dotter kan förtjusa
från början med sin charm

Och gärna blir hon buren
av någon villig arm.

Men snart hon börjar tröttna
på att bara vara rar.
Och livet har så mycket
som lockar och som drar.
 
Den tiden går så fort
från liten tjej till stor.
Dock är hon alltid älskad
långt mera än hon tror.

Av Dénice - 5 september 2010 22:38

Det kommer att komma en hel del låsta inlägg nu ett tag framöver. De är många saker som har hänt i mitt liv just nu som jag inte känner mig redo för att dela med mig av just nu! De kommer att komma fram någon gång. Men just nu så vill jag hålla det för mig själv.


De är bäst så just nu i alla fall!


Nej nu ska jag försöka sova lite! Måste vara lite pigg imorgon! Har lovat Felicia mysmorgon med film och att vi skulle vara ute länge imogon!


Hoppas ni har haft en underbar helg. Kram på er alla   

Av Dénice - 5 september 2010 22:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Dénice - 5 september 2010 15:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Dénice - 5 september 2010 15:09

Ja du vet inte vart jag ska börja just nu! Känner mig helt förvirrad och vet inte vad som kommer att ske nu! De suger som fan för jag vill ha koll på läget men i denna situationen fuknar det inte. Men detta är ju inget som jag kan lösa själv utan vi är två och sen måste man ju tänka på allt annat runt om också!


Igår var vi hemma och firade min bror! De var super trevligt och skit god mat! Min bror kan om han bara vill. :) De händer inte så ofta att han lagar mat till oss alla men när han väl gör det så är de skit gott! Får övertala honom att göra det fler gånger.


Vi kastade pil och hade skitkul! En ritktigt mysig familjestund. Senare kom även Linda dit och de var trevligt att träffa henne :) De var ett tag sedan!


Idag blir en lugn dag med tanke på hur jag mår. Just nu känns allt skit men en dag kommer de väl at bli bättre ! Man kan ju i alla fall hoppas på det. De är v'l bara jag själv som kan styra det men just nu vet jag inte vilken fot jag ska stå på eller vad jag ska tycka eller tänka. Vill bara ha en paus ifrån allt. Få rätt på allt och komma fram till den bästa lösningen!


Nej nu ska jag ge barnen lite mellanmål och sätta på lite kaffe till mig själv. Sen blir de nog till att gå ut en stund med barnen! Få komma ut ifrån detta lite!

Av Dénice - 2 september 2010 20:12

Idag har varit en riktigt najs dag :) Var på BVC idag för att de var föräldrarträff idag igen, valde att ge det en chans till eftersom jag gick med på att vara med. Och de var tur att jag gick för annars hade den andra tjejen varit helt själv eftersom ingen annan dök upp. Synd bara att de hade skrivit fel tid så man var där 30 min tidigare. Men de gjorde inget. Felicia lekte fint och Emilia somnade i min famn och man tackar ju inte nej till lite mys ;)


Efter BVC var de hem och fixa lunch till töserna. Emilia fick sin flaska och Felicia en macka så länge för vi skulle iväg med mamma och handla present till Anders som fyller år idag. Så sen fick hon korv med mos och hon var skit glad över det :)


Sen när vi kom hem så satte vi oss på gården en stund och Nettan och Linnsan kom :) Underbart att träffa de igen! Har saknat de något enormt! Så vi satt på gården en stund till de blev för kallt och sen gick vi upp till Nettan och drack lite kaffe innan de var dags för att gå hem och ge töserna lite mat!


Denna kvällen bjöd bara på lite mys! Skönt att bara ta det lugnt ibland. Barnen sover nu och jag sitter här! Inget ovanligt haha! Men man har lite att göra innan man själv ska lägga sig! Man får ju se om man kan sova inatt! Ganska drygt att inte kunna sova men vad ska man göra! Man får ju hoppas på att de kommer något bra på tv inatt!


GRATTIS MIN ÄLSKADE BROR PÅ 25 ÅRS DAGEN :)


Ha en bra kväll :)  

Ovido - Quiz & Flashcards